Helaas moest Bellerophon als zwerfbus het veld ruimen maar die heeft inmiddels weer een aardig thuis bij twee dames. In zijn plaats is er "Pisello" gekomen, "Doperwt". Een volbloed Italiaan van Fiatse makelij met als ondermerk PŲssl2Win. Dat vraagt om een Italiaanse naam die iets zegt over het gebruik. Een doperwt rolt altijd alle kanten uit en dat ga ik met Pisello ook doen. Even voorstellen:

In het kort 5,60 mtr. lang, diesel 110Pk, draaibare voorstoelen, toilet- en doucheruimte, verwarming en alles wat verder nodig is voor koken, slapen etc. Het bed staat dwars achterin en hoeft niet uit- of ingeklapt. W9ij zijn dus echte dwarsliggers. Luifel uit, tafel en stoelen eronder en klaar zijn we. Om zo onafhankelijk mogelijk te zijn, is er een zonnepaneel geÔnstalleerd en hebben we zelf een omvormer geplaatst. Zo kan ik stroom voor alle zaken als telefoons, laptop, verlichting etc. goedkoop van de zon krijgen en het werkt allemaal tot grote tevredenheid. Voor de zuinigheid heb ik er ook een cruisecontrole laten zetten en met een voorzichtig rechtervoetje levert dat een verbruik van 1:12,5 op en dat is lang niet slecht. Het gemak  dient de mens en om schade te voorkomen, heb ik er ook nog een achteruitrijdcamera in laten zetten. De eerste korte trips heb ik tijdens lange weekenden gemaakt en Pisello is klaar voor het grote avontuur aan de overkant waar al dat slechte weer vandaan komt.
Na de trip naar ItaliŽ heb ik een verbeterde fietsdrager met draaiarm laten installeren bij MEMO in Smallingerland. Daar bleek dat Pisello aan de achterkant wel wat hulp kon gebruiken in de veren. Daarom meteen een luchtdruksysteem laten monteren en zo staat hij weer fier met zijn kont omhoog. De volgende stap is een chiptuning die hem wat meer power moet geven. Zo gaan de pk`s van 110 naar 140 en de Newtonmeters van 270 naar 315. Dat galoppaard heel wat makkelijker en door dezelfde rustige rijstijl aan te houden, zal hij ook minder eten. Maar dat laatste moeten we nog testen op termijn.


Het belangrijkste is dat hij, zoals het een Pisello betaamt, groen is. Niet zo`n knalwitte bak maar beschaafd groen. Daar vielen we als eerste voor. Twee draaiende voorstoelen om lekker relaxed te kunnen zitten aan de tafel was ook wel een must. Toilet en douche is beperkt qua ruimte maar voor een snel sopje is het voldoende.

De kookplaat is wat aan de kleine kant maar ik ben gewend om op een kleine ruimte en twee pitten een viergangendiner klaar te stoven. De enige aanpassing mijnerzijds is een extra plank om zaken tijdens het koken op te kunnen zetten.

Er is meer dan voldoende kastruimte in de camper om wat kleding, schoeisel, gereedschap, boeken, en alle zaken die met camperen te maken hebben mee te nemen. De bagageruimte onder het bed is ook groot genoeg. Het fietsenrek, hier nog los, heb ik wat verlaagd aangebracht en voldoet perfect.

Het bed slaapt heerlijk hoewel het wat dun lijkt. Tot nu heb ik we er heerlijk in geknord. De tafel kan naar buiten maar in de camper ook lager worden aangebracht zodat er een kleintje op kan slapen als dat nodig mocht zijn. Een logeetje is altijd leuk. Rechtsboven alle indicatoren voor de schoon- en vuilwatertanks en de auto- en boordaccu.

Onder het bed bevindt zich achter het deurtje een ruimte voor twee grote gasflessen en de boiler om de billen warm te kunnen wassen. Zo uitgerust heb ik niet echt een camping nodig als dat zo uitkomt. In principe ga ik wel naar campings al was het maar om het veiligheidsidee en je moet toch ook wel eens een was draaien, je tanks vullen c.q. legen. Bovendien is contact met allerlei andere lotgenoten ook belangrijk.

Wat camperen betreft valt er wellicht nog van alles te wensen. Een grotere zitruimte? Een grotere doucheruimte? Een aparte slaapkamer? Een grotere kookunit of keuken? Een fietsenstalling? Ga zo maar door. Maar daarmee wordt zo`n ding nog een paar meter langer een ton of wat zwaarder en wordt het meer een zet-op-een-vaste-plek-camper dan een wagen waarmee je ook nog terecht kunt in een dorp, een winkelstraatje en op smalle bochtige heggenweggetjes in bijv. Schotland. Ieder z`n zin op dit gebied en ik denk hier overal goed mee door de bocht te kunnen. Ik ga het zien en beleven na 1 juli 2015.

                                                                       De Naamgeving:





 













 

Terug naar boven

 

      De Derde Camper "PISELLO".
   Zwerfbus 1

 

 

 

 


              Home
Motoren
FJR 1300a
De Zwerfbus (2x)
De Fotografie
Alblasserwaard
De Biesbosch
    De Bever
Garmin GPS
De Reus
Fotocollages
Raffinaderij
Nuttige Links
Korte Trips
      Wadden Vogeltrip    
      Vogeltrip Den Helder
      Kraanvogels lac du Der
      FochteloŽrveen juni `13
      Texel augustus 2014
CONTACT ?
 


 








 










 
 
 
Mijn Foto`s Natuur
Mijn Foto`s Molens
Mijn Foto`s Landen
Mijn Foto`s Steden
Mijn Foto`s Vogels
Mijn Foto`s Macro
Mijn Foto`s Paddenstoelen
Noordkaap 2003
Noordkaap 2004
Noorwegen 2006
Runde (N) 2011
Noorwegen 2014
SiciliŽ 2004-10pag.
SiciliŽ 2009
Gibraltar 2006
Dolomieten 2005
ItaliŽ 2002
San Juan 2007
Spanje 1997
Portugal
Pomarinho 2012
Spanje Maart 2013
Portugal 2013
Polen Mei 2013Zes Romereizen
Noorwegen 2014
Engeland-Ierland-Schotland





 

 

 

Bijna vanzelfsprekend werd deze fraaie camper evenals "Bellerophon" door Van Tuyl in Herwijnen geleverd. Bij mijn ervaring een goed bedrijf met oog voor de klant en een goede service. De foto`s zijn ook van hen afkomstig. Voor mij is dit bedrijf een aanrader!!



 

 

                PEVITEXT
     is het bedrijf dat zowel  
        BELLEROPHON
        als nu PISELLO
    van de naam heeft voorzien.
    Ook dit bedrijf is wat mij 
       betreft een aanrader!!