Maandag 19 April

We staan op met een mooie zon en werken het vaste patroon af van poetsen en soppen waarna een ontbijtje met een zachtgekookt eitje en een koekje bij de koffie. Na deze gedane zaken de boel opruimen en nog even water en olie van de bus controleren.. Dat ziet er niet mooi uit want de hele motorruimte is bruin gekleurd. Als ik de dop van de radiateur losmaak zit er een soort pasta in de vulopening. Ik kan voor mijzelf niets anders bedenken dan dat de koppakking lek is. Een groot probleem dat ons noopt om contact op te nemen met de ANWB-alarmcentrale. Leve de mobiele telefoon want dat loopt allemaal voortreffelijk.

Met enige regelmaat word ik gebeld door zowel ANWB als de ADAC in Milaan met de vraag hoe het allemaal gaat. Zij hebben een sleepdienst ingeschakeld die de bus naar de garage moet brengen. Daar zullen we dan aan de hand van de toestand overleggen hoe het verder zal gaan. De auto repareren of repareren met vervangend vervoer etc. Om half elf draait de autoambulance de camping op.
De chauffeur(monteur?) bekijkt de zaak eerst en komt tot de conclusie dat de koppakking niet lekt. Naar zijn oordeel is hier sprake van een vervuild koelsysteem en dat wordt ter plekke verholpen door ruimhartig met water te spoelen. Hoezo milieu? Nooit van gehoord en alle koelvloeistof en spoelwater gaat gewoon het gras en de grond in. De campingbaas, of is het de tuinmaan staat wat verderop een sinasappelboom te snoeien en kijkt er ook al niet van op. Alle gedoe kost niets en voor zijn hulp geef ik hem twintig euro voor een flesje wijn of een biertje.
Om een uur of twaalf gaan wij dan op weg naar de Etna.

Hiermee zijn de problemen nog niet opgelost zoals zal blijken. Een tweede reparatie volgt nog en veel later, als we terug zijn in Nederland wordt duidelijk dat de hele toestand veroorzaakt is door losgetrilde wervelkamers in de cilinderkop. Hierdoor komt er druk op het koelwatersysteem met de gevolgen zoals hier en verderop geschetst.

De auto gedraagt zich netjes en we komen heel boven.
Het weer ziet er somber uit want er hangen nogal wat wolken rond de top. Dat lijkt een regelmatig voorkomend probleem en een bezoek aan de top met een busje of jeep is lang niet altijd zeker. Ook deze keer niet want van het ene moment op het andere zitten we midden in de wolken alsof er een dikke mist hangt. We hebben al kaartjes gekocht Š Ä 85,= (!!) maar als een gids komt zeggen dat het feest niet doorgaat, krijgen wij onze neuroses weer keurig terug.
We besluiten het morgenochtend vroeg nog eens te proberen.

Nu rijden we naar
Syracuse om daar eens rond te kijken.
Dat blijkt een foute stap want we vergeten even dat het al laat in de middag is en we ploffen midden in een lawine van rollend blik in de drukste spits die ik ooit gezien heb. Met ware doods- en deukverachting slinger ik de bus overal voor en tussen en vecht ons weer een weg de stad uit richting Catania en camping. Onderweg overleggen we wat we verder gaan doen. Er hangt nogal wat bewolking maar een pompbediende deelt mee dat het weer de volgende dag wel goed zal zijn. Daarom besluiten we de tent in te pakken en de nacht in de bus te slapen zodat we de volgende ochtend lekker vroeg op pad kunnen naar die Etna.

Als ik langs het restaurant loop om wat te gaan eten zie ik dat het op maandag gesloten is. Weer een misser maar we doen het wel met een boterham met jam en koffie. Onderweg en op de Etna hadden wij al een warm stuk pizza en koffie op en wat fruit. We kunnen wel even zonder een uitgebreid maal en we hebben geen zin om weer op pad te gaan om een restaurant o.i.d. te zoeken. Na het inpakken van de tent en het inrichten van onze slaapstede vergrijpen wij ons nog even aan de Jameson waar je erg lekker op kunt slapen.

 

 

 

 

 

 

 


 
             Zwarte lavastranden                                                            Nieuwe Wegen



 

 

 







           
         Bruut en Grotesk                                                                          En Verstilling

                Vorige                                                                                                   Volgende
                                                                                   terug naar boven
      

 
          SiciliŽ April 2004 (4)










Home
Motoren
FJR 1300a
De Zwerfbus
De Fotografie
Alblasserwaard
De Biesbosch
Garmin GPS
De Reus
Fotocollages
Raffinaderij
Korte Trips
Nuttige Links
CONTACT




 



Mijn Foto`s Natuur
Mijn Foto`s Molens
Mijn Foto`s Landen
Mijn Foto`s Steden
Mijn Foto`s Vogels
Mijn Foto`s Macro
Mijn Foto`s Paddenstoelen

Noordkaap 2003
Noordkaap 2004
Noorwegen 2006
Runde (N) 2011
SiciliŽ 2004-10pag.
SiciliŽ 2009
Gibraltar 2006
Dolomieten 2005
ItaliŽ 2002
San Juan 2007
Spanje 1997
PortugalZes Romereizen
Engeland-Ierland-Schotland
ItaliŽ 2016

 



                                                           Dag 1Dag 2Dag 3Dag 4Dag 5Dag 6Dag 7Dag 8Dag 9Dag 10